fredag 7 oktober 2011

Fredagen den sjunde oktober

I måndags sa jag till min pussis Gila:
- Du, jag har bestämt att jag gravid. Mina bröstvårtor säger mig det.

Natten mot tisdag vaknade jag mitt i natten med en enda tanke: "Det är en flicka".

GIla har under veckan sagt att han tror att det inte är en liten slemboll i min mage. Jag har fast och bestämt sagt att det visst är så. Imorgon ska vi gå på Gins inflyttningsfest, och att dricka vin med en Haddok i magen är ju dumt. Så. Jag gick och köpte test idag (RFSU's, billiga och man får två!). Sedan kissade jag i en kopp, höll pinnen i kisset i fem sekunder, la bort testet utan att titta på det och gick för att surfa i fem minuter. Efter sex minuter lämnade jag bloggvärlden och gick in i badrummet igen. Där låg pinnen. Pinnen med ett rött kontrollstreck, men också, ett rött hej-du-ska-få-barn-streck. Chockad gick jag in till Gila och sa:

- Jag är synsk, det var ju det jag sa.

Två timmar senare (för en kvart sen faktiskt) testade jag en gång till. Fortfarande två streck. Så. Det verkar som att det bor en liten människa i min mage. Det känns överväldigande, men så otroligt, otroligt, fantastiskt. Jag hoppas att denna lilla människa får Gilas fräknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar